Allgemeine Geschäftsbedingungen für Handyguthaben

Allgemein

Fonmoney GmbH

Alser Straße 21 
1080 Wien 
Österreich

Email: [email protected]

Handelsregister: Handelsgericht Wien
Handelsregisternummer.: FN371569a
UID-Nr.: ATU66949001
Handelskammer: Wirtschaftskammer Wien

Diese Allgemeinen Geschäftsbedingungen gelten für die Nutzung der Website und ihrer Dienste, die von der Fonmoney GmbH für ihre Nutzer betrieben werden. Änderungen der Allgemeinen Geschäftsbedingungen, die Aussetzung oder das Einstellen der Website, sowie der Verfügbarkeit von Funktionen oder Diensten können jederzeit durch Fonmoney GmbH vorgenommen werden. Die Allgemeinen Geschäftsbedingungen gelten auch für zukünftige Dienstleistungen im Zusammenhang mit der Website, auch wenn nicht ausdrücklich Bezug darauf genommen wird.


Durch Ausfüllen des Anmeldeformulars und / oder durch die Nutzung der Website erklären Sie sich ausdrücklich damit einverstanden, die nachstehenden Bedingungen, die Datenschutzerklärung und alle anderen Bedingungen und Konditionen dieser Vereinbarung zu akzeptieren.


Fonmoney GmbH behält sich das Recht vor, den Zugriff auf den Dienst oder die Website für jeden Benutzer aus irgendeinem Grund zu verweigern und die Inhalte zu jeder Zeit zu entfernen.


Wenn Sie dieser Vereinbarung oder etwaigen späteren Änderungen nicht zustimmen oder mit Ihrer Mitgliedschaft in der Website in irgendeiner Weise unzufrieden sind, müssen sie sofort:


1. Ihre Nutzung der Website einstellen und

2. Ihre Mitgliedschaft durch schriftliche Mitteilung an uns kündigen. Klicken Sie hier für unsere Kontaktdaten.


Informationen zur Mitgliedschaft


Bei der Registrierung als Mitglied der Website, müssen Sie uns genaue, vollständige und aktuelle Informationen liefern, gemäß dem Anmeldeformular. Sie bestätigen, dass Ihre Informationen aus Ihrem Anmeldeformular wahr, richtig und vollständig sind. Es liegt in Ihrer Verantwortung, uns über alle Änderungen dieser Daten zu informieren, einschließlich Ihres Wohnsitzes. Sie können dies jederzeit tun, in dem Sie unter "Persönliche Einstellungen" auf der Webseite die Daten ändern. Alle persönlichen Informationen, die Sie uns als Mitglied eingeben, werden in Übereinstimmung mit den Datenschutzbestimmungen behandelt.
Wenn Sie unter 18 Jahre alt sind, brauchen Sie Zustimmung Ihrer Eltern / Erziehungsberechtigten, vor der Verwendung der Website. Wenn Sie ein Mitarbeiter eines Unternehmens oder einer anderen Einrichtung sind oder im Namen eines Unternehmens handeln, müssen Sie berechtigt sein, diese Nutzungsbedingungen im Namen Ihres Arbeitgebers zu akzeptieren.


Benutzername und Passwort

Sobald Sie ein Mitglied der Website werden, erhalten Sie einen Benutzernamen und ein Passwort. Sie sind voll verantwortlich für alle Aktivitäten, die unter Ihrem Benutzernamen und Passwort erfolgen, einschließlich der unbefugten Nutzung Ihrer oder einer anderen Kreditkarte. Sie müssen uns sofort benachrichtigen, wenn Sie Kenntnis von einer unbefugten Nutzung Ihres Benutzernamens und Passwort erlangen. Wenn Sie Ihr Passwort vergessen oder verloren haben, sollten Sie ein neues Passwort anfordern, indem Sie die "Passwort vergessen" auf der Anmeldeseite benutzen. Sie stimmen auch zu, dass Sie sich nur in Ihrem eigenen Namen registrieren. Jeder Benutzername und Passwort darf nur durch einen einzigen Benutzer verwendet werden und sind nicht übertragbar.

Ihre Daten

Sie erklären sich ausdrücklich damit einverstanden, regelmäßig Informationen über Ihre ausgewählten Produkte zu erhalten. Unter "Persönliche Einstellungen" können Sie jederzeit die Einstellungen ändern oder sich von diesem Dienst abmelden.

Bitte beachten Sie, dass das Versenden von persönlichen Informationen per E-Mail über das Internet möglicherweise nicht sicher ist, von Dritten abgefangen oder falsch geliefert werden kann. Sie sollten keine persönlichen Daten unverschlüsselt über das Internet übertragen.

Sie erklären sich ausdrücklich damit einverstanden, dass wir berechtigt, aber nicht verpflichtet sind, die gesamte Kommunikation über die Website, zwischen Ihnen und uns aufzuzeichnen.


Ihr Konto


Wenn Sie Ihren Wohnsitz nicht in einen der angeführten Ländern haben und Ihr Bankkonto nicht in den angeführten Regionen registriert ist, sind Sie nicht berechtigt, die Dienstleistungen in Anspruch nehmen.
Die Website kann nur von Ihnen verwendet werden, um eine begrenzte Anzahl von Top-Ups und / oder Top-Ups in begrenztem Wert über bestimmte Zeiträume zu transferieren. Sie werden automatisch über die Website benachrichtigt werden, wenn diese Grenzen erreicht sind oder beim nächsten Top-Up werden. Wenn sich diese Einschränkungen ändern, werden wir über diese Website informieren.

Sie sorgen dafür, dass alle Anweisungen, die Sie uns über die Website geben, korrekt und vollständig sind, und dass Sie die korrekte Empfänger-Handynummer eingegeben haben. 

Insbesondere vor der Bestätigung einer Anweisung an uns, müssen Sie sicher stellen, dass die Anweisung korrekt und wie von Ihnen gewünscht durchgeführt werden soll. Wir sind berechtigt, diese von Ihnen bestätigte Weisung als endgültig und bindend für Sie zu betrachten.


Sie sind verpflichtet, die Top-Up Informationen, die Sie erhalten haben, oder sonstige Informationen, die von uns über die Website zur Verfügung gestellt werden von Zeit zu Zeit sorgfältig zu prüfen und uns etwaige Fehler oder Auslassungen schriftlich innerhalb von 30 Tagen nach Erhalt dieser Informationen mitzuteilen. 

Für den Fall, dass keine Fehler oder Auslassungen innerhalb der Frist beeinsprucht werden, korrigieren wir in unserem Rahmen die Informationen oder Fehler, es besteht aber kein Anspruch auf Entschädigung oder Schadenersatz.

Die Dienstleistungen

Die Leistungen werden Ihnen nur von uns in Bezug auf Konten in den genannten Gebieten (verfügbar auf der Website und Änderungen vorbehalten) zur Verfügung gestellt. Top up ist rein für den Einsatz im Inland innerhalb des betreffenden aufgelisteten Ländern (verfügbar auf der Website und Änderungen vorbehalten) und nicht für das Roaming innerhalb der EU.

Die Website (einschließlich der über sie gelieferten Dienstleistungen) und das Passwort müssen unbedingt in Übereinstimmung mit diesem Abkommen verwendet werden. Das Passwort wird von uns direkt zur Verfügung gestellt. Sie dürfen das Passwort keinen dritten Personen offenlegen (einschließlich, aber nicht beschränkt auf Konto Aggregatoren).


Ihre Verpflichtungen


Die notwendige Ausrüstung für den Zugriff auf die Website muss von Ihnen bereitgestellt werden. Wir können die Anforderungen der Website von Zeit zu Zeit ändern.

Sie verpflichten uns zur Einhaltung dieser Vereinbarung. Sie bestätigen, dass Sie mit Einhaltung dieser Vereinbarung dafür Sorge tragen, dass das Risiko einer unbefugten Nutzung der Website minimiert wird. Sie stimmen zu, uns in vollem Umfang für Verluste oder Schäden zu entschädigen, die uns, Ihnen oder einer dritten Partei als Folge der Nicht-Einhaltung dieser Vereinbarung entstehen können.


Transaktionen auf dem Konto


Sie ermächtigen uns, Ihr Konto zu belasten, wenn die Anweisung über die Website initiiert wurde, geschützt durch das Übertragen des Passwort und / oder eines anderen Authentifizierungs-Prozesses, den wir benötigen. Alle diese Lastschriften obliegen Ihrer Haftung.
Nach Erhalt einer ordnungsgemäßen und vollständigen Anweisung von Ihnen für ein Top-Up, werden wir Ihr Konto belasten und leiten eine elektronische Anfrage an die zuständigen Mobilfunkbetreiber ein, um den von Ihnen angegebenen Betrag für den Nutzer des Pre-Paid-Handy gutzuschreiben. Der Mobilfunk-Netzbetreiber haftet allein für die  Bereitstellung der mobilen Dienste, zu denen das Top-Up zählt.


Vorbehaltlich Ihrer Einhaltung des Abkommens und vorausgesetzt, Sie haben nicht betrügerisch oder in fahrlässiger Weise gehandelt, haften wir für die nicht erfolgten oder fehlerhafte Ausführung eines Top-Up über die Website. Eine solche Haftung ist auf den Betrag des nicht abgewickelten oder unzureichend abgewickelten Top-Ups begrenzt.


Externe Leistungen und Informationen über die Produkte und Dienstleistungen die zum Verkauf auf der Website angeboten werden, oder Dienstleistungen, die wir Ihnen anbieten, können von Dritten erstellt oder entwickelt worden sein. Informationen über einige der Produkte und Dienstleistungen auf der Website unterliegen besonderen Einschränkungen bezüglich der Personen, die sie konsumieren. Einzelheiten solcher Beschränkungen können auf den Seiten, auf die sie sich beziehen, bezogen werden und Sie sollten diese Informationen sorgfältig lesen, bevor Sie den Rest der jeweiligen Seite nutzen.
Informationen über einige der Produkte und Dienstleistungen auf dieser Website können zusätzlichen rechtlichen Hinweise und Warnungen unterliegen. Die Hinweise und Warnungen sind wichtig und gewähren den Schutz für Sie und uns. Bitte nehmen Sie sich Zeit, um alle rechtlichen Hinweise und Warnungen auf den Seiten dieser Website sorgfältig zu lesen.
Die Produkte von Drittanbietern, Dienstleistungen und Informationen werden nicht von uns direkt angeboten und Sie gehen beim Kauf solcher Dienstleistungen oder Waren ein Rechtsverhältnis mit dem Drittanbieter ein. Wir prüfen die Richtigkeit oder Vollständigkeit der Informationen oder die Eignung oder Qualität der Produkte und Dienstleistungen des Dritten nicht.cSie müssen sich selbst bei den entsprechenden Drittanbietern informieren, bevor Sie sich auf die Informationen Dritter verlassen oder den Abschluss einer Transaktion von Produkten und Dienstleistungen von Drittanbietern tätigen.


Wir können Gebühren und / oder Provisionen von Dritten für den Verkauf von Waren und Dienstleistungen, für die Werbung für Waren und Dienstleistungen auf der Website oder für die Weitervermittlung der Besucher über einen Link, erhalten. Sie erklären sich damit einverstanden, dass wir Provisionen erhalten. Sie werden über die an uns gezahlten Gebühren informiert, wenn Sie die Website nutzen.


Die Kündigung des Abkommens


Wir können den Vertrag sowie den Betrieb der Website und deren Dienstleistunge kündigen:
(A) wenn wir Sie mindestens einen Tag vorher schriftlich darüber informieren;
(B) unmittelbar nach einer Verletzung der Bestimmungen dieser Vereinbarung oder wenn schwerwiegende Gründe vorliegen und Sie nach der Kündigung sobald, wie in einem vernünftigen Maße möglich ist, informiert werden
(C) sofort nach Ihrem Konkurs oder anderer vertraglichen Unzulänglichkeiten;
(D) wenn Sie die Website in einem Zeitraum von 12 aufeinander folgenden Monaten nicht genutzt haben, oder
(E) wenn wir Grund zur Annahme haben, dass eine der Dienstleistungen fahrlässig illegal oder betrügerisch durch Sie oder durch einen Dritten als Folge der Fahrlässigkeit oder Rücksichtslosigkeit genutzt wurde.


Diese Vereinbarung gilt auf unbestimmte Zeit bis es beendet ist. Sie können die Vereinbarung jederzeit kündigen, indem Sie uns mindestens 1 Tag im Voraus schriftlich verständigen. Davon unberührt bleiben Haftungen für alle noch ausstehenden Schulden Ihres Kontos.
Wir behalten uns das Recht vor, Transaktionen zu verarbeiten oder zu stornieren während der Kündigung dieser Vereinbarung. Wir sind nicht verantwortlich für den Verlust einer Transaktion die nach Beendigung des Vertrages oder nach einer Aussetzung oder Entzug der Dienste entstehen können.


Ihr Beitrag

Wenn Sie uns Feedback, Anregungen, Ideen oder andere Materialien in Bezug auf oder über unsere Website oder der Dienste geben, erklären Sie, dass wir diese nutzen, reproduzieren, veröffentlichen, verändern, anpassen und übertragen können, und das kostenlos und ohne Einschränkung.

Mehrwertsteuer oder andere Steuern oder Abgaben müssen auf jedes Angebot über die Website oder die Dienste gemacht werden, die Sie an uns zahlen, zusätzlich zu entrichtende Gegenleistung oder darauf.

Diese Website wird in Österreich in Übereinstimmung mit den Gesetzen von Österreich betrieben und es gilt österreichisches Recht.

Wenn Sie die Website benutzen, akzeptieren Sie, dass Ihre Nutzung der Website und alle Informationen auf der Website auch den Gesetzen Österreichs unterliegen und alle Ansprüche oder Streitigkeiten in die ausschließliche Zuständigkeit von österreichischen Gerichten fallen.

Sie kaufen das Top-Up vom jeweiligen Mobilfunkbetreiber. transpaygo ist ein unabhängiges Unternehmen, das den Verkauf von mobilem Top-Up vermittelt.


Links zu anderen Websites


Einige Seiten auf dieser Website enthalten Hypertext-Links zu Websites, die nicht von uns gepflegt werden. Sie werden daran erinnert, dass diese Websites nicht mehr in den Bereich dieser Vereinbarung fallen, wir keine Verantwortung für die Inhalte und keine Haftung dafür übernehmen. Das Verwenden dieser Links erfolgt auf eigene Gefahr.
Der Zugang und die Nutzung dieser Website erfolgt auf eigene Gefahr und wir übernehmen keine Garantie, dass die Nutzung dieser Website oder jegliches Material zum Download nicht zu Schäden an Eigentum, einschließlich aber nicht beschränkt auf Verlust von Daten oder Computer-Virus-Infektion beschränkt ist. In keinem Fall übernehmen wir die Haftung jeglicher Art für Fahrlässigkeit, für jegliche Schäden, die durch fehlende Nutzungsmöglichkeiten, Datenverluste oder entgangene Gewinne, die aus- oder im Zusammenhang mit dem Zugriff, der Verwendung oder Leistung dieser Website deren Inhalte entstehen.


Variationen der Vereinbarung


Wir sind berechtigt, diese Allgemeinen Geschäftsbedingungen jederzeit und ohne vorherige Ankündigung zu ändern. Jede so vorgenommene Änderung wird 14 Tage nach Bekanntgabe einer solchen Änderung durch die Post oder durch elektronische Nachricht über die Website wirksam und bindend. Sie sind berechtigt, nach Erhalt der Benachrichtigung der Änderung dieses Abkommens den Vertrag zu kündigen. Davon unberührt bleiben Haftungen für alle noch ausstehenden Schulden Ihres Kontos.
 

Verwendung von vertraulichen Informationen


Wir sorgen dafür, dass alle Ihre vertraulichen persönlichen Daten von uns in Bezug auf diese Vereinbarung gehalten werden, Dritten nicht übermittelt oder zugänglich gemacht werden an, es sei denn wir beauftragen Subunternehmer oder es ist gesetzlich vorgeschrieben. Sie sorgen dafür, dass alle Informationen die sie zu unseren Aktivitäten, Dienstleistungen, Software, Hardware und / oder Systeme in Verbindung mit diesem Vertrag erhalten, streng vertraulich behandelt werden und von Ihnen nicht an Dritte weitergegeben werden, es sei denn es ist bereits in der Public Domain.


Geistiges Eigentum
Das Urheberrecht für alle Daten, Informationen, Systeme, Prozesse oder andere Materialien die genutzt werden oder von uns für die Zwecke der Erbringung der Dienstleistungen entwickelt wurden odernach ihrer Entstehung, verbleiben bei uns oder den Lizenzgebern. Sie dürfen dieses Material nur für im Rahmen der Dienste dieses Abkommens nutzen.
Sofern nicht anders angegeben, gehören die Rechte an geistigem Eigentum und die Inhalte der Website uns oder seinen Lizenzgebern. Die Vervielfältigung von Teilen oder des gesamten Inhalts der Website in jeglicher Form ist ohne unsere vorherige Zustimmung verboten.

Datenschutz


Wir werden allen anwendbaren datenschutzrechtlichen Bestimmungen entsprechen im Hinblick auf ihre relevanten Daten und stellen sie auf Anfrage für die Überprüfung durch Sie zur Verfügung. Der Datenschutz wird auf der Website von Zeit zu Zeit veröffentlicht werden und kommt bei persönlichen Daten über Sie an zur Anwendung und ist Bestandteil dieses Abkommens.


Temporäres Nicht-Anbieten der Dienste


Im Falle einer Panne, Störung oder Fehlfunktion, oder in Verbindung mit jedem System in Verbindung mit der Website und der Dienste, oder bei einem realen oder potenziellen Sicherheitsrisiko, sind wir berechtigt, unter Ausschluß jeglicher Haftung vorübergehend die relevanten Dienstleistungen oder den Zugang zur Website für solche angemessenen Zeitraum zu sperren, bis zu einer Abhilfe oder einer Lösung des Vorfalls.


Höhere Gewalt: Wir werden nicht gegen unserer Verpflichtungen aus diesem Abkommen verstoßen, wenn es einen vollständigen oder teilweisen Ausfall der unserer Leistungen durch eine Handlung Gottes, Feuer, einen staatlichen Akt oder Zustand, Krieg, Aufruhr, Aufstand, Embargo, der Ausfall von Abrechnungssystemen sowie deren Schnittstellen, Ausfall oder Verspätung in den Mobilfunknetzen, Ausfall der Energieversorgung sowie anderen Verbrauchsmaterialien, Arbeitskämpfe jeglicher Art, zu später oder falscher Zahlung von einem Agenten oder einem anderen Grund (auch ähnlich in der Art zu einer der oben genannten), die außerhalb unserer Kontrolle liegen.


Sicherheit, Wartung und Verfügbarkeit


Sie akzeptieren, dass elektronische Kommunikation, das Internet, Telefonleitungen oder SMS-basierten Telekommunikations-Medien nicht sicher sein können und die Kommunikation über diese Medien können von Unbefugten abgefangen werden oder falsch geliefert werden kann. In der Folge können wir keine Garantie für die Privatsphäre oder die Vertraulichkeit der Kommunikation über diese Medien übernehmen, obwohl Sicherheitsmaßnahmen eingesetzt werden, um diese Arten der Kommunikation zu schützen.


Von Zeit zu Zeit kann es erforderlich sein, aus Gründen der Sicherheit, Wartung und Upgrades oder aus anderen Gründen:
1. Manche oder alle Dienstleistungen für Sie nicht verfügbar zu machen, und / oder
2. neuen Dienstleistungen zu verzögern und / oder
3. Passwörter zurückzusetzen, zu ersetzen oder neuauszustellen und / oder
4. Authentifizierungsverfahren oder Prozesse für den Zugriff auf die Website oder die Dienstleistungen zu ändern. Während wir angemessene Anstrengungen unternehmen, um Ihnen eventuelle Unannehmlichkeiten zu minimieren, akzeptieren Sie, dass diese Ereignisse auftreten können und dass wir keine Haftung für diese Fälle übernehmen. Wenn wir Authentifizierungs-Verfahren für den Zugriff auf die Website oder die Dienste ändern, dann werden wir Sie über die Website darüber informieren.


Agentur


Sie sind damit einverstanden, dass Sie diese Vereinbarung zu Ihrem eigenen Nutzen und nicht zum Nutzen einer anderen Person geschlossen wird, und dass Sie Ihre Rechte und Pflichten aus diesem Vertrag nicht weitergeben.

Sonstiges


Für alle Rechtsstreitigkeiten, die sich aus dieser Vereinbarung ergeben ist der Gerichtsstand Wien und die Anwendung des österreichischen Rechts gilt als vereinbart. Sämtliche Mitteilungen und Erklärungen in Bezug auf das vorliegende Vertragsverhältnis sind nur dann gültig, wenn sie schriftlich oder in einer E-Mail-Nachricht, die ausdrücklich von Fonmoney GmbH bestätigt wurden und im Falle von Änderungen eines Vertragsbestandteil, wenn sie vom Empfänger in der gleichen Weise angenommen worden sind.

Salvatorische Klausel


Wenn zu irgendeinem Zeitpunkt eine Bestimmung dieses Vertrages (oder ein Teil einer Bestimmung dieser Vereinbarung) illegal, ungültig oder nicht durchsetzbar ist, berührt oder beeinträchtigt dies nicht die Rechtmäßigkeit, Gültigkeit oder Durchsetzbarkeit der übrigen Bestimmungen dieses Vertrags (einschließlich der restliche Teil einer Bestimmung, wenn nur ein Teil davon illegal, ungültig oder nicht durchsetzbar ist).

Haftung


Fonmoney GmbH haftet nicht für Schäden, es sei denn sie wurden von der Fonmoney GmbH oder deren Erfüllungsgehilfen vorsätzlich oder grob fahrlässig verursacht. Jegliche Haftung für Personenschäden bleibt hiervon unberührt. Jegliche Haftung für fremde Schäden, Folgeschäden und entgangenen Gewinn ist ausgeschlossen. Der Benutzer wird Fonmoney GmbH von jeglichen Ansprüchen oder Forderungen von einem Dritten im Zusammenhang mit oder aufgrund seiner Verwendung der Online-Self-Service-Plattform und ihrer Dienste und jede Verletzung der Bedingungen und Dienstleistungen entheben.

Vereinbarung


Die Vereinbarung zwischen uns und Ihnen für den Zweck der Dienste über die Website, die aus (1) dem Anmeldeformular, (2) diesen AGB, und (3) der Privacy Policy besteht. Im Falle eines Konflikts oder Doppeldeutigkeit zwischen einem dieser Dokumente hat diese AGB Vorrang.


Wir, die Fonmoney GmbH, einschließlich ihrer Nachfolger und Abtretungsempfänger.
Die Gebühren sind die Gebühren für die Dienstleistungen, über die sie informiert werden, während Sie auf unserer Website sind.


Datenschutz


Das Dokument mit dem Titel "Privacy Policy"  wird von uns auf der Website von Zeit zu Zeit veröffentlicht.


Registrierung


Der Prozess muss richtig und vollständig abgeschlossen werden, damit  Bereitstellung der Services erfolgen kann, inklusive aber nicht ausschließlich der Antragsformulare, Online-Bewerbungsformulare und sonstige Formulare.

 

Kennwort
Das Passwort das Ihnen im  Zusammenhang mit der Website und die Services zur Verfügung gestellt wird.


Allgemeine Geschäftsbedingungen


Die Bedingungen für die Bereitstellung der Website und der Dienste an Sie, die in diesem Dokument beschrieben sind und wie andere Bedingungen können im Rahmen des Abkommens von Zeit zu Zeit ergänzt oder ersetzt werden.

Top-Up

Eine Übertragung eines Betrages von einem Konto zu einem Mobilfunkbetreiber für die Bereitstellung von Telekommunikationsdiensten durch die Mobilfunkbetreiber eines Prepaid-Mobiltelefons erfolgt über die Nutzung der Dienste und der Website.

Dienstleistungen


Die Dienstleistungen, die auf der Website zur Verfügung gestellt werden inkludieren auch die Top-Up-Dienste.

  

Gültigkeit

Im Falle eines Rechtsstreites gelten die Allgemeinen Geschäftsbedingungen in der englischen Sprache!

 

Cuba Promotions

In the following links you can find the different proportions for Cuba:

Promociones Cuba in Spanish

Kuba Promotionen in German

Cuba Promotions in English

Cuba Promotions in French

Promozioni Cuba in Italian

 

Terms and Conditions for Bank Transfer

1. About us
Transpaygo Limited, is a company registered at Companies House of England and Wales Reg. No. 8936601 and whose registered office is at 17 Heathman’s Road, London, United Kingdom, SW6 4TJ. (“Transpaygo”, “Fonmoney”, “Fonmoney Portal”, “company”, “we”, “us”, “our”).

1.1 Regulatory Information
Transpaygo Limited is regulated by the Financial Conduct Authority (FCA) and authorised by it to carry on payment services activities as an Authorised Payment Institution (API) under the Payment Services Regulation 2009 (FRN 722528). Transpaygo Limited is a registered Money Service Business (MSB) with HM Revenue and Customer No. 12579512.
Postal address: 17 Heathman’s Road, London, United Kingdom, SW6 4TJ

Email: [email protected]
Website: www.fonmoney.com

1.2 Service
Transpaygo Limited provides international payment services (“service”) to our individual customers (“client”, “you”, “your”, “user”). The Terms and Conditions (“Terms”) will apply to all contracts between you and us however you gain access to our services.
Terms and conditions are between the user, being the person clicking on the “I agree” button, and Transpaygo Limited (“Fonmoney Portal”, “Fonmoney”, “Transpaygo”, “our” “us” or “we”). By using the Website and registering on our Website, you expressly agree to be bound by the terms and conditions applicable to the services provided by Fonmoney through its portal and to the terms and conditions of the “Fonmoney Portal Privacy and Cookies Statement”.
The “Terms and Conditions” are provided to the user and concluded with the user in English language. Any non-English version of our “Terms and Conditions” is provided solely for the purpose of guidance. In case of conflict between different language versions should arise, the English version of the terms and conditions will prevail.

2. Definitions

  • "Agreement" refers to the present ‘Terms and Condition’ agreement including all subsequent amendments.
  • Application” refers to any downloadable software for mobile phones where Fonmoney services will be offered in exact conditions as on the Fonmoney website.
  • Authorised Payment Institution” refers to a business that is authorised and regulated to process payments initiated by card, credit transfers or direct debits, should we choose to do so.
  • Bank Transfer” refers to the transfer of any amount of funds to a nominated account which has been opened with an internationally known bank with either an account number, IBAN, IBC or SWIFT Code. Whereas, bank transfer does not mean that it will be sent through the SWIFT Network or networks belonging to licenced banks. 
  • Client profile” refers to personal or other information provided by you, the customer, when registering for an account with us, including but not limited to your contact details and any information that may be updated by logging into your Fonmoney account. 
  • "Destination Country" refers to the country in which the recipient account is located and where the recipient receives money through the service.
  • Exchange rate”: refers to the rate at which Transpaygo will either offer the User or carry out for the User the conversion from one initial currency to the requested preferred currency. The exchange rate will not be the market rate as provided with Internet Financial Information Sites or the exchange rate of the any Central Bank.
  • "Force Majeure" refers to events or causes including, but not limited to, the following: an “act of God”, peril of the sea, unavoidable accident of navigation, war (whether declared or not), sabotage, riot, insurrection, civil commotion, national emergency (whether in fact or law), martial law, fire, flood, cyclone, earthquake, landslide, explosion, power or water shortage, failure of a transmission or communication network, epidemic, quarantine, strike or other labour difficulty or expropriation, restriction, prohibition, law, regulation, decree or other legally enforceable order of a government agency, breakage or accident, change of law or regulation or any damage of Fonmoney Portal´s machinery or systems, unless occurring as a result of an act, omission, default or negligence of you or Fonmoney Portal.
  • IBAN” refers to “International Bank Account Number” and is the European Union wide identification code for a bank account.
  • "Local Taxes" means any taxes or charges payable in the Destination Country.
  • Order” refers to your request for us to perform a service on your behalf. 
  • "Payment Instrument" means a valid instrument of payment such as a bank account transfer, debit or credit card, direct debit order or any other method the Fonmoney Portal accepts as valid to let you pay for the payment transaction you want to execute.
  • Payment limits” refers to the maximum amount of currency accepted for an exchange; limit varies dynamically depending on market conditions. There is no lower limit.
  • "Payment Order" refers to an instruction validly made by you to us requesting the execution of a payment transaction.
  • Payment Service Regulation” means the Payment Service Regulations 2009 (2009, No. 209)
  • PSD Agent” refers to a Payment Service Directive agent. This implies that the service is provided by an agent of a payment service provider.
  • "Recipient" refers to the beneficiary of the money of the money transfer specified by the customer and executed by the company. 
  • Registration”: means the act of signing up to the Service by giving Transpaygo all of the requested personal and transactional details to be allowed to use the Service.
  • "Sender" means someone who uses the Service to send money.
  • Service” means all payment services, money transfer and Top-Up services and related products available through the Website.
  • "Service Fee" means the fee plus any additional charges applicable to each Transaction.
  • "Service Provider" means a local bank, money exchange house, mobile operator or other third party service providers with whom Fonmoney Portal works in providing the Service.
  • SWIFT” means Society for Worldwide Interbank Financial Telecommunication and developed a standardised code system to identify all banks globally and electronic protocol to manage the inter-banking between banks.
  • SWIFT Code” means the internal identification code of each bank that is supported by SWIFT and its necessary to make international transaction via banks. This code can usually be seen in the internet banking as SWIFT Code and in Europe also called BIC. In the UK, this has to be requested as the commonly used SORT-Code is not the international SWIFT Code.
  • SWIFT Network” refers to the corresponding electronic inter-banking network that the banks have built on the Standard Inter-banking Protocol that the SWIFT has developed.
  • Top-Up” refers to a transfer of an amount of prepaid airtime to a mobile operator to pay for the provision of telecommunication services by that mobile operator.
  • Transaction” means (i) each money transfer, Top-up or other Service that you initiate using the Website; and (ii) each other use that you make of the Service;
  • Transpaygo, Fonmoney, we, us, our “ refers to Transpaygo Limited, a company registgered in England and Wales under Reg. No. 8936601 and whose registered office is at 17 Heathman’s Road, London, United Kingdom SW6 T4J
  • "User," "you" or "your" means you and any other person or entity entering into this Agreement with us or using the Service.
  • Website” means any of the Fonmoney branded portals of Transpaygo independent of the domain ending.

3. Promotions and links to other websites

From time to time, Fonmoney Portal will run promotions on the Website. These promotions will be subject to additional terms and conditions and such terms and conditions (including the closing date for any promotion) will be displayed clearly on the Website.
Access to and use of the website is at your own risk and Fonmoney Portal does not represent or warrant that the use of the Website or any materials downloaded from it will not cause damage to property, including but not limited to loss of data or computer virus infection.
Some pages on the Website may contain hypertext links to websites not created or maintained by Fonmoney Portal. You are hereby adequately notified and forewarned that when entering other websites via such hypertext links, the terms and conditions, benefits, and privacy protections afforded by the Website will not be applicable and you must make yourself aware of and become compliant with the requirements of those individual independently maintained websites or web-pages. Fonmoney is not liable in any way for the content, availability or use of such linked websites and you agree that you may access such links entirely at your own risk.

3.1. Customer Service, Complaints and Communication

At Fonmoney we are committed to provide our customers the highest level of service, both through our product and our customer support team, and greatly value your feedback. If you have something you want to let us know or are experiencing a problem please contact us at [email protected] and we will do our best to sort out the situation as fast and as efficiently as we can.Fonmoney's complaint procedures have been created in compliance and taking into consideration the recommendations of both the Financial Conduct Authority (FCA) and the Financial Obudsman Service (FOS) and although as a customer you have the right to complain orally, when using our Website, you accept that communication with us will be mainly electronic and exerted through our customer support account [email protected]

If you are experiencing a problem please first contact Fonmoney at [email protected] and outline fully the nature of your dissatisfaction or complaint and we will make sure your email gets to the right Department and individual. Please be reassured that all of our customer support team receive training on how to recognise and manage a complaint and are aware of Fonmoney’s procedures.  
 We will always do our best to address your concerns as quickly and efficiently as possible, so we kindly ask you to please wait for our detailed response.

If you are still unhappy with our service, you are free to contact the European Consumer Centre or the UK Financial Ombudsman Service at South Quay, 183 Marsh Wall, London, E14 9SR, for more information please refer to http://www.financial-ombudsman.org.uk/

Note: We will always contact you by e-mail, so please make sure that your registration email is always one you check regularly and which you have access to.
 
For contractual purposes, you agree to this electronic means of communication and you acknowledge that all contracts, notices, information and other communications that we provide to you electronically comply with any legal requirement that such communications be in writing. This condition does not affect your statutory rights.
 

3.2. Partners/ Third parties

A person who is not party to these terms and conditions or a Contract shall not have any rights under or in connection with them under the Contracts (Rights of Third Parties) Act 1999.
Some of the products and services which may be offered for sale, through the Website or through other services that Fonmoney Portal may offer you may be submitted, created, provided or developed by third parties. It will be clearly stated that these stated that from whom the service will be ant that the Term & Conditions of the Third Party will apply.

Fonmoney Portal will not be able to check permanently the accuracy or completeness of the information or the suitability or quality of the products and services of these third parties. You must make your own inquiries with the relevant third party supplier directly before relying on the Third Party information or entering into a transaction in relation to the third party products and services referred to on the Website.
I there is not clear indication that this offer is provided by a Thrid Party and the Third Party Terms & Conditions apply then the Transpaygo Terms and Conditions prevail over the the Third Parties.

4.     Obligations and Responsibilities


4.1. Our obligations and responsibilities

Subject to these Terms and Conditions, we agree to provide the Service to you, using reasonable care. The Service may not be available in whole or in part in certain regions, countries, or jurisdictions.
We will attempt to process Transactions promptly, but any Transaction may be delayed for a number of reasons including but not limited to; our efforts to verify your identity; to validate your Transaction instructions; to contact you; or otherwise to comply with applicable law; or due to variations in business hours and currency availability.

We will not perform any Services for You (and any Contract between us shall be deemed void) if:


a. we are unable to obtain satisfactory evidence of your identity;
b. we are unable to verify your personal data you have given to us with reasonable efforts
c. we have reason to believe that your communication with us (by any means) is incorrect, incomplete, unauthorised or forged;
d. you provide us with false, incorrect or incomplete information or
e. your send order is not given to us sufficiently in advance to allow us to process the Transaction in accordance with your request (example: you request a same day transfer to a country but your order is received by us after 5pm GMT);
f. you are unable to comply with any regulatory or governmental authority requirements (by sending or receiving country;
g. by doing so we may break any law, regulation, code or other duty that applies to us;
h. by doing so we may expose us to action from any government or regulator.

In all these cases but not limited to those we are not obliged to process any particular Transaction. When you submit a Transaction, you are requesting that we process the Transaction on your behalf. We may, in our sole discretion, choose whether or not to accept the offer to process that Transaction. However, if we decide not to process the Transaction, we will notify you promptly of that decision and repay the money paid to us. We will explain the reason for not processing the transaction.

In addition, we may, in our sole discretion, refuse Transactions from certain Senders or to certain Recipients, including entities and individuals on restricted or prohibited lists issued from time to time by government, supra-governmental bodies or any NGO or by other suspected criminal lists.  
In addition, not all Payment Instruments are available to all customers at all times and we may, in our sole discretion, refuse Transactions funded from certain Payment Instruments.

In case Transpaygo should decide to use a third party Service Provider for cash collection or any other means of fund retrieval the Service Provider Terms and conditions are applicable. We will attempt to provide Senders and Recipients with up to date information regarding the location and opening hours of our Service Providers by means of information on our website. However, you agree that Fonmoney Portal shall not be held responsible for any inaccuracies that may appear in that information or any damage which may result from incorrect or incomplete information.

We may, without notice (except as required by law) and without liability to you, immediately terminate or suspend your access to our Services at any time, including without limitation, if:

- you attempt to transfer or charge funds from an account that does not belong to you or
- from an account which does not have sufficient available funds or has expired, or
- if you are paying by credit card, there is an insufficient available line of credit;
- we receive conflicting claims regarding ownership of, or the right to withdraw funds from a debit or credit card account;
- you attempt to tamper, hack, modify or otherwise corrupt the security or functionality of our Website;
- you attempt to transfer funds of illegal income which is consider laundering money
- you have breached a term or condition of these terms and conditions, or any representation or warranty that you make under these terms and conditions are false;
- you are insolvent or are declared bankrupt;
- we determine that your profile is inactive.
- In case of reactivation you need to contact customer support at [email protected]


4.2. Your obligations and responsibilities
To use the Services, you must first register an Account on the Website. You can do this by filling out the appropriate information on the registration screen on the Website. The personal information need from you will be depending on the amount you want to send, the country you are from and the country you are sending the money to. We will try to process your account opening procedure as fast as possible, and if we have all the right information it will be almost immediate.
In case the information received is perceived by us

a. Incomplete in the detail what we need
b. without satisfactory evidence of your identity;
c. Unable to verify with third party suppliers
d. Inconsistent
e. Or of a country we have to take extra care to identify senders and receiver

We will need to ask for a deeper due diligence and more investigation and/or we will not be able to open the account immediately and/or we keep the right to process these information as long as we see fit to decide on the opening of the account.

You may register as a member of the Website only once. Upon registration, you will be given an Account. You agree that the information you supply upon registration will be truthful, accurate and complete. It is your responsibility to inform us of any changes to that information. All personal information, including financial information (“Data”) you provide to us as a member will be treated in accordance with the Privacy and Cookies Statement.
If you are under 18 years of age, you must obtain a parent/guardian's consent prior to using the Website.

In order to enter a relation with Transpaygo you must not be suffering for any disability, impairment or condition which may affect your capacity to enter into a business relationship with the company or provide proof that you have the capacity of “Authorisded Person” to enter in a business relationship in the customer’s behalf.

When registering on the Website you will supply your email address and choose a password. For the purposes of this Agreement username means the email address you use while registering as a member on the Website. You are entirely responsible for all activities which occur under your email address and/or password. You must not disclose your password, whether directly or indirectly to any third party. It is your responsibility to safeguard your password. You must notify us immediately using the contact details if you become aware of any unauthorised use of your email address and/or password. Each email address and password must be used by a single user and are not transferable.

Please note that your username and password may be used both on www.fonmoney.com and/or associated mobile applications. This Agreement will apply to the use of Services on any Website.

For each Transaction that you submit, you will pay us the Service Fee in addition to the Transaction Amount. Payment becomes due at the time that you submit your Transaction. If you submit a Transaction that results in Fonmoney Portal becoming liable for charges including but not limited to chargeback or other fees, you agree to reimburse us for all such fees.

When you are sending money under these Terms and Conditions, it is your responsibility to make sure all the Transaction details are accurate before submission. Once a Transaction has been submitted for processing it is not possible to change any of its details. You will be given the opportunity to confirm Transactions before submission and you must check the details carefully. In case of wrong transaction details, you can cancel a transaction by sending an email to [email protected].

Fonmoney Portal will have no responsibility for any fees or charges you may incur by the use of a particular Payment Instrument to fund a Transaction. These may include but are not limited to unauthorised overdraft fees imposed by banks if there are insufficient funds in your bank account or "cash advance" fees and additional interest which may be imposed by credit card providers if they treat use of the Service as a cash transaction rather than a purchase transaction;

You will only use the Service to send money to people that you know personally and not to pay for goods or services. If, in breach of this clause, you choose to pay third parties for goods and services using the Service, you acknowledge that Fonmoney Portal has no control over, and is not responsible for, the quality, safety, legality, or delivery of such goods or services and that any such use of the Service is entirely at your own risk. If Fonmoney Portal reasonably believes you are using the Service to purchase goods or services, we reserve the right to cancel your Transaction(s);

Both you and the Recipients will only act on your own behalf. You may not submit or receive a Transaction on behalf of a third person. If you intend to submit or receive a Transaction on behalf of a company, business or any entity other than a human individual, you must first inform Fonmoney Portal of your desire to do so and provide us with any additional information about the entity we may request in order that we may decide whether to permit the Transaction;

In using the Service you will comply with these Terms and Conditions as well as any applicable laws, rules or regulations. It is a breach of these Terms and Conditions to use the Service to send money (i) to a Recipient, knowingly to the Sender, who has violated the Terms and Conditions, or (ii) in connection with illegal activity including without limitation money-laundering, fraud and the funding of terrorist organisations. If you use the Service in connection with illegal activity, Fonmoney Portal may report you to the appropriate legal authorities;

When using our website or the Service or when interacting with Fonmoney Portal, with another User or third party, you will not:

- breach this Terms and Conditions, or any other agreement between you and Fonmoney Portal;
- open more than one account, without our prior written permission;
- provide false, inaccurate, or misleading information;
- allow anyone else access to your registration details, and will keep those details secure;
- refuse to provide confirmation of any information you provide to us, including proof of identity, or refuse to co-operate in any investigation;
- use an anonymising proxy (a tool that attempts to make activity untraceable); or copy or monitor our website using any robot, spider, or other automatic device or manual process, without our prior written permission.
- Breach of any law or regulation;
 -Infringe any of Transpaygo’s intellectual property rights;
 -Act in a manner that is unlawfully harassing or threatening;
- Send or receive potentially fraudulent funds;
- Disclose another User’s information to a third party or use such information for marketing purpose;
- Facilitating any virus, Trojan horses, worms or other computer programming routines that may damage, interfere with or expropriate any system, data or User’s information;
- Revealing the User’s password to someone else or use someone else’s password.

Fonmoney Portal may, as necessary in providing the Service, store all information required of a Recipient to prove his or her identity or associated with their specific Transaction. Such proofs may include a suitable form of valid, unexpired identification from a list of acceptable papers provided by the Service Provider, and/or a Transaction tracking number, a personal identification number (PIN), a "password", a "secret word", or other similar identifiers.

You agree not to use the Services for any unlawful activity and Fonmoney Portal reserves the right to investigate any suspicious activity or in response to any complaints or reported violations. When investigating any such activity, Fonmoney Portal reserves the right to report suspected unlawful activity to any appropriate person or body and to provide them with any relevant information, including personal data.

4.3. Cancellation and refunding

We will refund to you any value left over which we receive as a result of any breach of our agreement with you (this means that, for example, where a money transfer has failed in such circumstances we will refund to you the Transaction Amount and the Service Fee).

If a money transfer is delayed or fails, you may have a right to receive a refund or compensation under laws relating to the provision of international money transfer services. We will provide you with the details of your rights to a refund or compensation if you contact us using the contact at www.fonmoney.com/contacts/.
Any claim for compensation made by you can only be made to the person registered by us. In case of credit card payment Transpaygo will need a proof of ownership of the to be refunded bank account.
We do not, in any event, accept responsibility for:
any failure to perform your instructions as a result of circumstances which could reasonably be considered to be outside our control;
malfunctions in communications facilities which cannot reasonably be considered to be under our control and that may affect the accuracy or timeliness of messages you send to us;
any losses or delays in transmission of messages arising out of the use of any internet service provider or caused by any browser or other software which is not under our control;
errors on the website or with the Service caused by incomplete or incorrect information provided to us by you or a third party

Nothing in this clause shall (a) exclude or limit liability on our part for death or personal injury resulting from our negligence; or (b) exclude liability for our fraud.

Where you are sending a money transfer to a Recipient who is not registered with us, you agree to accept the provisions of this clause not only for yourself, but also on behalf of the Recipient.

Your relationship is with Transpaygo Limited only. You agree that no affiliate or agent of Transpaygo Limited owes you any duty of care when performing a task which would otherwise have to be performed by Transpaygo Limited under its agreement with you.

You agree to cover and hold harmless Transpaygo Limited, our subsidiaries, affiliates, officers, directors, employees, agents, independent contractors, advertisers, partners, and co-branders from all loss, damage, claims, actions or demands, including reasonable legal fees, arising out of your use or misuse of this website or Service, all activities that occur under your password or account e- mail login, your violation of this Terms and Conditions or any other violation of the rights of another person or party.

5.     Exchange rates and fees


5.1. Exchange rates
Fonmoney Portal will try to offer the best exchange rate it will receive from its third party suppliers. On top of this we will be charging 0,25% to 1% of the transferred funds depending on the risk Transpaygo will occur through volatility of the foreign exchange market.  In times of very turbulent markets Transpaygo will keep the right to increase the spread on the exchange rate to off-set these additional business risks which Transpaygo might experience.
Transpaygo will guarantee to transfer the funds at these conditions within business hours, unless the transaction has failed or has been refused. If your transaction took place outside of business hours, the exchange rate may change by the time the transaction is finalised. You will be informed of any changes by e-mail. We reserve the right to adjust the currency spread while the markets are closed (weekends, bank holidays), in order to avoid losses created by currency variations, and to ensure the resulting payment to our clients.

5.2. Fees
Fonmoney will charge a fee for the Service. This fee charge for each single transaction will change from time to time and will be adopted to market condition, fees Transpaygo has to pay to its third party suppliers or to the SWIFT Network. Transpaygo will not change the fee after it agreed to enter into the agreement to take this transaction.
In case of the abandoning of the Service to the customer because the customer has breached its obligations or responsibilities Transpaygo keeps the right not to refund the charged fee in parts or as a whole if the Service has been used unlawfully.

5.3. Additional fee
Administration charges may only incur when our settlement banks or the receiving bank refuse your transaction due to incorrect payment details, their regulatory requirements or any other valid reason. Any administrative charges from the settlement banks or the receiving banks will be deducted from your payment amount.

6.     Data and Security


6.1. Data Collection

Customer Identification Program
UK law and the European Union Directive requires all financial institutions to assist in the fight against money laundering activities and the funding of terrorism by obtaining, verifying, and recording identifying information about all customers. We may therefore require you to supply us with personal identifying information and we may also legally consult other sources to obtain information about you.

Verification and Checks
We will verify your residential address and personal details in order to confirm your identity. We may also pass your personal information to a credit reference agency, which may keep a record of that information. You can be rest assured that this is done only to confirm your identity, that a credit check is not performed and that your credit rating will be unaffected. All information provided by you will be treated securely and strictly in accordance with the Data Protection Act 1998.

By accepting these Terms and Conditions you authorise us to make any inquiries we consider necessary to validate the information that you provide to us. We may do this directly, for example by asking you for additional information, requiring you to take steps to confirm ownership of your Payment Instruments or email address; or by verifying your information against third party databases; or through other sources.

6.2.  Privacy

We respect the privacy of the affairs of all our customers and always aim to treat customer information as confidential and to use customer information in confidence.
We will not treat customer information as confidential where it is already public knowledge or where it becomes public knowledge through no fault of our own.

We may disclose customer information if we are required to do so by law, by a court, by court order, to meet any statutory, legal or regulatory requirement on us, or by the police or any other law enforcement agency in connection with the prevention or detection of crime or to help combat fraud or money laundering. We may also report suspicious activity to appropriate law enforcement organisations or other government agencies.
We do not disclose your account details, postal or email addresses to anyone except when legally required to do so. Sensitive information between your browser and any of the Fonmoney websites is transferred in encrypted form using Secure Socket Layer (SSL). When transmitting sensitive information, you should always make sure that your browser can validate the Fonmoney certificate.

You consent to our processing your personal information for the purposes of providing the Service, including for verification purposes as set out in this clause. You also consent to the use of such data for communicating with you, and for statutory, accounting and archival purposes. You acknowledge that you have read and consented to Fonmoney Portal's Data Privacy Policy.

7.     English Law and agreement

Contracts for the purchase of using our Service and any dispute or claim arising out of or in connection with them or their subject matter or formation (including non-contractual disputes or claims) will be governed by English Law. Any dispute or claim arising out of or in connection with such Contracts or their formation (including non-contractual disputes or claims) will be subject to the non-exclusive jurisdiction of the courts of England and Wales.
Please do contact us in the manner set out in these terms and conditions should you have any queries or concerns.

Please First contact Transpaygo at [email protected]. If you are unhappy then please contact the European Consumer Center. In case you are unsatisfied with the result after this you can contact the UK Financial Ombudsman Service at South Quay, 183 Marsh Wall, London, E14 9SR or for more information refer to http://www.financial-ombudsman.org.uk/

Severability: If, at any time, any provision of this Agreement (or any part of a provision of this Agreement) is or becomes illegal, invalid or unenforceable, that shall not affect or impair the legality, validity or enforceability of the remainder of this Agreement (including the remainder of a provision where only part thereof is or has become illegal, invalid or unenforceable).

Waiver: Any waiver of a breach or default of any of the provisions of this Agreement shall not be construed as a waiver of any succeeding breach of the same or other provisions, nor shall any delay or omission on Fonmoney Portal’s part to exercise or avail of any right, power or privilege shall operate as a waiver of any breach or default by you.

7.1. Events outside of our control
We will not be liable or responsible for any failure to perform, or delay in performance of, any of our obligations under a Contract that is caused by events outside our reasonable control (Force Majeure Event).
Our performance under any Contract is deemed to be suspended for the period that the Force Majeure Event continues, and we will have an extension of time for performance for the duration of that period. We will use our reasonable endeavours to bring the Force Majeure Event to a close or to find a solution by which our obligations under the Contract may be performed despite the Force Majeure Event.

7.2. Entire Agreement
This agreement constitutes the entire agreement between the parties and supersedes all prior understandings or agreements relating to the subject matter of this agreement. 

8. Ombudsman

At Fonmoney we are committed to provide our customers the highest level of service, both through our product and our customer support team, and greatly value your feedback. If you have something you want to let us know or are experiencing a problem please contact us at [email protected] and we will do our best to sort out the situation as fast and as efficiently as we can. 

Fonmoney's complaint procedures have been created in compliance and taking into consideration the recommendations of both the Financial Conduct Authority (FCA) and the Financial Obudsman Service (FOS) and although as a customer you have the right to complain orally, when using our Website, you accept that communication with us will be mainly electronic and exerted through our customer support account [email protected].  

If you are experiencing a problem please first contact Fonmoney at [email protected] and outline fully the nature of your dissatisfaction or complaint and we will make sure your email gets to the right Department and individual. Please be reassured that all of our customer support team receive training on how to recognise and manage a complaint and are aware of Fonmoney’s procedures.

We will always do our best to address your concerns as quickly and efficiently as possible, so we kindly ask you to please wait for our detailed response.

If you are still unhappy with our service, you are free to contact the European Consumer Centre or the UK Financial Ombudsman Service at South Quay, 183 Marsh Wall, London, E14 9SR, for more information please refer to http://www.financial-ombudsman.org.uk/

Note: We will always contact you by e-mail, so please make sure that your registration email is always one you check regularly and which you have access to.